Skrattdag på hög nivå!

Älskar att vakna av att solens strålar lyser upp mitt rum. Man blir såå mycket piggare och kommer upp mycket lättare än när det är dystert och mörkt!

När jag kom till skolan idag var jag på solstrålehumör och såg dagen som nya möjligheter. Först matte och där var möjligheterna ganska så minimala, men jag höll humöret uppe. Sedan en ganska så slapp engelsklektion då Linnea och jag satt o jobbade tillsammans en hel del. Företagsekonomi på det och för en gångs skull tycker jag det är skoj, det är nämligen så att jag förstår;) haha!

Sedan var det mat, kycklingsnitzel. Soooom vi har taggat till denna dagen, ingen aning varför för det är itne den bästa skolmaten jag vet men bara för att alla andra taggade så blev jag också på hugget:) Under lunchen satt vi och pratade. Detta ledde till mer o er högljudda skratt iaf från min sida. Det största ämnet var hur man kommer undan med om en person vinkar till en och man tror att det är till sig själv. Sen kollar man bak och inser då att det är till personen bakom? Haha, ja vi berättade händelser som vi varit med om och Julia tog nog priset där!.. Hon hade varit på företagsintervju, en uppgift vi hade i skolan, så hade hennes mentor öppnat dörren och då hade hon tagit miste om att han vinkade in sin hund och sträckte ut armarna. Julia trodde då att han ville ha en kram och gick fram och kramade honom, men insåg ganska snabbt att det var hunden han skulle vifta ut;) haha! Först berättade hon inte att det var på företagsintervjun, men när hon sa det brast det för allihopa och mina tårar rann nerför mina kinder av skratt!

Linnea berättade också att efter gympan i tisdags hade hon och sussi gått från sporthallen till skolan. Linnea hade då frågat henne varför det står så många betongblock här? Sussi hade svarat, jag vet inte men vi kan läsa vad det står på dem! Hon gick fram och läste högt: Dessa betongblock väger runt 2000 ton och bla bla bla... När hon var klar hade arbetsgubbarna stått bakom dessa block som var ungerfär 5 dm tjocka och sagt: jamen, det är bra att du kan detta! Haha, ja det var roligt:)

Sedan hade vi geografi. När vi lämnat böckerna och skulle byta till spanskaböckerna kommer dagens, och kanske tom årets;) Linnea, Nicole, Emma och jag står och pratar vid skåpen. Vi ser allihopa förutom Linnea att Julia kommer bakom Linnea för att skrämma henne. Hon skriker: BÖÖÖ! och nästa ljud blir BOOM! Hon hade alltså halkat och trillat rakt ner på golvet. Asså soooom jag skrattade och jag vet inte hur länge heller... En lärare såg också hela kaoset och blev ganska chockad över att Julia trillat. Han stannar och har en min som jag aaaödrig kommer o glömma sedan säger han: "Där grävde du din egna grop, osen skrattar han oxå!"

Vi begav oss till spanskan och nu var vi så trötta att allt gick över styr. Många fula kommentarer och dåliga idéer. Men absolut en dag att komma ihåg, det är därför jag skriver detta så att jag själv kan gå tillbaka och kolla vad som hänt oså:)

Nu ikv har jag tränat och pluggat lite matte inför provet i mon, har fyra uppgifter som jag inte förstå så ska sätta mig ner och försöka lite till innan jag ger upp och hoppas att sånna frågor inte kommer på provet:)

En dag kvar sen helg, denna helgen kommer att bli fartfylld!

Gammal bild ifrån skolan i 9an!
/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0