Nöjd 18 åring!

Jag har sagt det innan men säger det igen, jag har tur som har en sån fin familj, fina släkt och fina vänner! Släkten är någon som alltid legat långt intill mitt hjärta. Att kunna samla ihop den fastän alla bor på olika orter och kunna ha så roligt som vi har gör mig så glad!(:

Igår vaknade jag av att Julia ringde när det precis slagit om till 00.00 första gången svarade jag inte för jag hann inte inse att det var mobilen som ringde. Men andra gången svarade jag och hon skulle säga grattis oså, jag bler mer o mer taggad på dagen som skulle komma och kunde såklart inte somna om..

Efter mycket om och men vaknade jag vid 9? Har nog aldrig vaknat så tidigt på en helg den senaste tiden så där låg jag och vred på mig. Hungern växte fram och jag kunde inte gå upp för då hade jag brytit mot traditionerna. Så där låg jag tills klockan blev tio då familjen kommer insjungandes med paket i händerna.

Så fina presenter så och det var dags att börja förbereda kalaset med dukning osv. Hela eftermiddagen gick åt förberedelserna och klockan 18.00 börjar gästerna rulla in. Huset blev fullt och vi var ungerfär 40 personer. Det blev en aning varmt men det löste vi genom att öppna fönster.

Mat, allsång, skratt och prat, så såg kvällen ut tills några begav sig hemåt. Kvar var mina kompisar som är över 18 som skulle följa med mig ut och en hel del andra gäster, därmed mina kusiner, majas kompisar och vänner till familjen:)

Runt halv ett inser vi att klockan är för mycket för att hinna med en pubrunda innan vi skulle ut till Ronnebys enda uteställe, Natti. Så vi fick bryta det löftet med pubrunda på min 18 års dag och tar en lite större sådan i göteborg i sommar alla kusiner med respektive:)

Vi bestälde taxi och snart stod vi i kön som inte gick så värst snabbt fram men vi kom in efter lite väntetid. Dålig musik, men med mitt sällskap så överlevde vi kvällen igenom att sitta och prata och skratta en massa tills klockan bev mycket. Mina kusiner visade också sina kunskaper i att dansa vilket gav mig mycket skratt;) Klockan 3 stängde stället och vi gick ut för att få tag i en taxi. Det gick då inte så jättebra.. Så vi ställde oss vi vägen och där blev vi ståendes ett tag i regnet. Men oj, vad vi fick skratta åt varandra. Min syster tog priset som bokade två taxibilar. De kom aldrig så hon ringer igen och inser då att hon ringt till en privatperson som spelat med om att vara taxisnubbe.

Tillslut fick vi tag i en minibuss och vi åkte hem i den. Vi tackade för kvällen och sedan var det bara pangbom i sängen då klockan hunnit bli lite över 4.

Så tack allihopa för en kväll värd att minnas!

Min fina syster och jag!:)

Tårtan:)



Sånghäfte är ett måste!:)


Sötnosarna!



Den mindre skaran senare på kvällen!=)

Så fint så!!
/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0