Igår var en blandad dag!

Att humöret kan vända på mig så snabbt.. Märkligt!

När jag vaknade igår hade jag åter igen ont i huvudet och bara det gjorde att dagen började dåligt. Har haft ont i runt två veckor nu och det går inte bort. Jag vet att det är spänningsknutar och att jag MÅSTE ha massage så någon kan trycka ut hela min rygg. Är helt bucklig.

Dagen ledde till fler småsaker som gjorde mig på dåligt humör. Internet la av lite när det ville, det var antingen för kallt eller för varmt i mitt rum + att det låg kläder överallt, telefonen ringde hela tiden, det snöade och allt jag ville var att dra täcket över mig, sova och be att mamma väckte mig när våren är som varmast, typ i slutet av april..

Men detta vände när jag åkte till Sussi för att ha en mysig kväll med mina kära klasskompisar. Vi beställde Thaimat och sedan kollade vi på melodifestivalen. Ja, vi var ganska överens om vad vi tyckte om bidragen och artisterna denna gången;)

Därefter tog vi fram spel och hade oss en låååång skrattstund när vi körde det om och om igen. Vi spelade "med andra ord" och det kan nog vara ett utav de roligaste spelen att spela. Vi fick många klockrena kommentarer som gjorde att vi hukade oss för att vi inte fick tillräckligt med luft till våra lungor. Dock så var det Julia som stod för de flesta men vi andra kunde också få till det ibland. Här kommer några exempel:

"Låter nästan som korv" - svaret skulle vara Tjorven 
"sånt du har på mackan, typ en slags korv" - svaret skulle vara Wienekorv (har jag aldrig haft på min macka men det kanske är gott..?)
"åh, detta finns på himlen" - Gud!!
"åh här nere är det jätte kallt, vi har det varmt här uppe men där nere är det kallt" - beskrivningen blev lite misstolkande för Louise som trodde det var Antarktis men svaret skulle vara ett utav våra världshav, Atlanten.
"Sånt killar få på hakan i tonåren" - Målbrott!!
"Åååååååååååh" - skulle vara introt till låten Satellit
"nananananana RUBBET" - skulle vara introt till Byggare Bob

Ja, må tro att vi skrattade åt hur man kan missförstå varandra. Efter att ha kört spelet runt 5 gånger så tackade vi för kvällen och begav oss hemåt.


Idag är det denna meningslösa dagen, alla hjärtans dag. Har aldrig tyckt om den och kommer nog aldrig att göra heller.

Jag ska iaf ha en vanlig söndag, en pluggdag och sedan ner till gymmet och försöka bli lagom snygg till sommaren medans alla andra sitter hemma eller är ute och äter en massa onyttigt. Detta ska jag göra med min valentine-date Linnea Widiiiiing! Som jag brukar säga till henne "det är du o jag Alfred!" :)

Dags att ta tag i spanskan och försöka bli pyttelite smartare!
Tack till Oscar också som har hjälpt mig med min nya header, han är allt för bra han asså! :)
/M!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0