En 45 minuters lång skoldag..


Nu sitter jag här i min soffa med en filt över mig och har precis duschat. Så skönt att jag hunnit med så mycket idag och klockan är bara 18.00...

Jag har helt klart vaknat på riktigt fel sida idag. Det händer inte ofta men idag har jag verkligen blivit irriterad över allt. Först vaknade jag av väckaklockan och av någon anledning blev jag så arg att jag tog all min kraft och slog till den så den åkte ner i golvet. Rean då tänkte jag, herregud, vad äre med mig?

Jag gick upp och såg att det snöat ännu mera. Jag har inget emot snön, jag tycker det är så fint om solen också står på och jag älskar att vara fyra år igen då man åkte pulka och tryckte ner varandra i snön oså. Men när det är så att gatorna eller cykelvägarna till skolan inte är skottade, så blir jag bara arg/sur/tvär. Och har dem väl skottat gatorna så ligger det stora vallar upp mot början av gång- och cykelvägarna som gör att man får kliva rakt igenom dem. Detta leder till blöta strumpor, en enorm koncentration för att inte trilla och gör man det hoppas man att ingen såg det och fortsätter som om ingeting har hänt.

Kom till skolan och hade EN enda lektion, svenska i 45 min. Redan igår visste vi att det inte skulle vara någon FE idag och vi frågade då om vi kunde få hemmauppgifter ist. Men då kom det där tjatet om att "det är upp till dig, elevens ansvar. Känner du att du kan allt..... bla, bla, blaaaaaa". Så det var bara att gå dit och se glad ut. Nej, det gjorde inte jag. Jag var riktigt sur och allvarlig, klagade på allt och ville bara hem till min säng igen.

Efter lektionen begav jag mig hem igen. Med små, små steg gick jag över alla vallar och på alla isfläckar som fanns och frös som om jag gick naken igenom stan.

Jag kom hem och tänkte att det är dags att skriva över alla mina anteckningar till ett nytt block som jag skulle gjort för sisådär 6 veckor sedan. "Jag vet, jag kan plugga lite företagsekonomi nu när allt är upponer så kanske dagen blir ännu värre" ungefär det där resultatet blev det. Jag såg ut som tusen frågetecken på en och samma gång medans jag flitigt skrev av allt. Det tog mig heeela eftermiddagen, tro mig, det var huuur mycket anteckningar som helst.

När jag var klar med det tänkte jag att nu måste jag vända på denna tråkiga dagen. Så jag bakade klassmuffins och hoppade in i duschen. När jag kommer ut är dem långt ifrån kladdiga och jag blir bara sååååååååååååå trött!!

De senaste dagarna har jag tränat, umgåtts lite med syster för hon var hemma över en dag, skottat, pluggat, ätit, sovit ja allt det där..

Nu är det snart torsdag och det betyder helg. Sen är det bara två veckor kvar till detta efterlängtade lovet. En resa hade inte suttit fel. Så vill någon göra mig glad, överraska mig med en resa till.. jag vet inte vad. Det spelar ingen roll!!

Nu ska jag avsluta där min dag började, dra täcket över huvudet och bara drömma mig bort till en bättre verklighet..
/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0