Jag har gjort att igen..

Jag har lagat mat.. Eller lagat o lagat, skulle blanda till mig lite havregrynsgröt. Varför just havregrynsgröt?? Jo, under hela veckan har vi pratat om hur lätt det ska vara att göra havregrynsgröt i skolan. Och det är sån bra start på morgonen eftersom vi alltid ha sena luncher. Så kommer Louise och Linnea igår och säger att dom provat på det och att det helt enkelt funkade! Jag tänkte att jag ska då inte vara sämre så ska allt göra det jag också.

Jag steg upp nu för att göra mig denna havregrynsgröten som är så omtalad. Blanda ihop allt och sätter in i micron. När jag tar ut den är det bränt i kanterna och nästan som om ett lager plast har lagt sig över. Men iaf jag rör runt lite och sätter mig ner för att smaka denna gröten. Jag spottar ut första tuggan i vasken!!! Ja inte för att det var äckligt men fy fasen vad salt!! Kan alla mina klasskompisar tycka att detta är gott? Jag kollar på förpackningen till havregrynsgröten och ser att det står 1 krm salt, och inte 1 msk.. Aha, där ligger förklaringen och så är det när man bara läser halva texten.. Så det fick bli flingor ist!

Bättre lycka nästa gång!
/M!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0