Snart heeelg!

Hejsan hoppsan i lingonskogen! :)

Igår var det en hektiskt dag! Det var uttagning av Ronnebys Luciakandidater. Min mamma hade skickat in mig och jag tänkte lika gärna, tjaa varför inte? Kan ju gå dit och prova för en rolig grej.

Jag kom dit och det var några stycken som satt lika förväntansfulla som mig och lite smått nervösa. Först gick vi in i ett rum med fyra som satt och bedömde längden, och den sociala delen. Sen efter det gick man in i ett rum där Staffan hade med sig sitt keyboard där man skulle sjunga en jullåt. Det gick kanon och han a även på en stämma, riktigt mysigt! Därefter sa han om jag skulle vilja sjunga i kyrkan någon gång så är det inga problem alls för honom. Hmm, kyrkan? Kanske inte riktigt min grej. haha!

Men iaf för att lätta på stämningen i väntrummet så spelade Sanna o jag bingo och lärde även oss bäbä vita lamm på teckenspråk av Linn och Massis.

Vi lämnade huset och jag åkte direkt upp på hockeyn som hade seriepremiär och händelsen där var ändå när spelaren spydde från det att han reste sig från isen och in i båsen, ja en underhållande period;)

När jag kom hem sen ringde Therese ifrån Lucian och sagt att jag var en utav de sju kandidater som gått vidare. kul grej! Så nu klockan 6 ska vi ta kort på allihopa och sen efter det kommer DGE-tjejerna till mig och vi ska kolla på film. Inte lika stort bakberg denna gången utan vi kör på fruktsallad då alla köpt egna frukter och sen har Louise och Julia bakat denna gången. Ska bli skoj!

Och i mon är det fredag så då slutar skolan tidigt och sen ska jag försöka få med mig mamma ner till stan:)

Ha en trevlig kväll!
/M!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vad kul :) vilka mer gick vidare?

2009-10-09 @ 10:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0