Lördag och söndag!

Lusseheeeeeeelg! :)









Min helg i bilder!:)

I lördags så var det dags för att åka till frida och samla ihop lussegänget innan vi skulle åka iväg för att lussa första gången. Vi lagade mat och fixade i ordning oss och sjöng och gjorde allt möjligt:)

Taxin hämtade oss vid åtta på kvällen och körde oss till borgmästargården. Vi gav snubben som körde på lite skön sång och hade hoppats på rabatt. Det roliga var att han itne fattade att vi var ronnebys luciakandidater utan att vi bara var några;) haha! Vilket vi också är men ingen rabatt är inte!

Efter vi brutit isen och nervösiteten försvunnit i våra magar så åkte vi hem till frida igen. Nu för att kolla på film. Vi fick besök utav fyra fyllehundar som livade upp stämningen med lite skönsång. Det var roligt, längesedan jag umgicks med dem..

Igår vaknade jag och det var bara till at sätta igång och fixa håret och allt. Vid tolv samlades vi på kansliet och fick våra kappor. Jag lovar er, dem väger MINST 7 kg!! Må tro att jag hade ont i mina axlar och har fortfarande..

Vi kom ner till stan och bara för man har dem jackorna blir man behandlade som om vi vore några gudar eller ngt. Så gulligt att de lite äldre och de små uppskattar detta så mycket som dem gör:)

Det blev dans kring granen på torget och jag kan säga att man frös absolut inte med dem jackorna. Frågan är om man ens hade en torr fläck på sig. haha skämt o sido!:)

Vi sjöng på toget och efter det bort till LK, där blev det två låtar. Vi fick också åka häst och vagn ett varv runt stan och det var höjdpunkten:)

Sen sprang vi bort på ferali för att käka osen sprang vi ännu snabbare tillbaka till torget för att sjunga de två sista låtarna för kvällen. Det var så mysigt när det var så mörkt, och det var så mycket folk som bara stod och lyssnade. Sååå mysigt!

Idag vaknade jag av huvudvärk och borde egentligen sova snart. En lättnad ifrån hjärtat blev det idag när vi flyttade fram geografiprovet till efter jullovet. Så nu är det bara religionen. Men det är så tråkigt och krångligt, så jag får og kolla på ullared först!:)

/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0