Hola mis amigos!

Ja, jag lver fortfarandre! Har haft fullt upp varje dag. Som sagt så tar skolan kål på mig/oss i klassen.

Idag gjorde jag företagsprov och engelska muntlig redovisning, avbockat!

I fredags var det 60 års kalasför min mosters man. Mina kusiner (hans barn) hade planerat en hemlig fest i en klubblokal här hemma i Ronneby. Han visste ingenting och inte min moster heller. Må tro att dem blev chockade när nära och kära stod och sjäng "ja må han leva" när dem kommer innanför dörren. Riktigt roligt att se. 

Vi fick mat och en massa härliga skratt. Ganska så mycket allsång och även lite dans. Ja, jag hade kanontrevligt den kvällen:)

 
Klänning och kavaj!                                  Fina Hanna! :)

På lördagen sen så var det dags för nästa kalas. Upp till morbror mats och sen hem. Snabbt ombyte och sen iväg på helgens sista kalas, nämligen hos barndomskompisen Andreas som fylde 19 år. Ja, jag åt så jag borde klarat mig på tårta i flera år framöver. Hihi!

På söndagen däremot så fick jag ta tag i plugget. Iaf, ekonomin. Satt någon timme med det innan det var dags för mig att träffa alla andra luciakandidaterna på församlingshemmet för att få lite hjälp utan staffan. Riktig rolig träning och det var en så stor lokal så det lät som om vi var 50 personer som sjöng ist för bara sju..

Hem snabbt och så kommer Dea hit. Vi kollar film och bara snackar om allt mellan himmel och jord:) Klockan blev mycket och det var dags att sova.

Igår var det skola som vanligt och där på kvällen fick jag slänga ihop en snabb text som jag skulle redovisa muntligt på engelska idag. Men det var helt otroligt, Måndagen bara försvann? När klockan slog 22.00 så undrade jag om klockorna gick fel här hemma..

Idag var det jobbigt att stiga upp för jag viste vad som väntade.. Men upp och hoppa o ner till sporthallen då vi hade idrott första lektionen. Och jessica vet precis vad som behövs för att jag ska vakna till liv och bli taggad, en massa lekar!! Wiiie! Det är riktigt roligt asså. Jag hade för första gången riktigt roligt på idrottslektionen. Gjorde hur många lekar som helst och allt var lika roligt.

Utan att Julia och jag viste det så hade vi gått upp i herrernas omklädningsrum. När vi står i duschen hör vi hur dörren öppnas och snabbt som tusan får vi säga till killen som var påväg in, att vi skulle bara duscha klart;) Haha, må tro att jag skrattade..^^

Sen var det provdags och redovisningsdags och det gick hälften hälften. Mer än så säger jag inte..

Ikväll har jag försökt ta tag i spanskan eftersom jag har prov i det på torsdag också. Men jag har ingen motivation. Så i morgon MÅSTE jag. Nu är jag värd att krypa ner i sängen och bara få sova ut, för i mon har jag en liten sovmorgon som jag kommer utnyttja till max!

Kram på er!
/M!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0