Underbart rolig resa!!

Denna resan är lätt den bästa jag varit med om! Fy vad rolig jag haft det. Får nog börja med att tacka alla människor som varit med på resan och gjort den till som den blev, ni är kanon(Y)

Påväg ner till spanien började allt bra. Vi åkte ifrån Ronneby vid 5 på morgonen och stannade för att äta frukost runt 10. Vi hoppade in i bussen igen och den körde oss vidare. Vårat sista stopp gjorde vi på en mack där vi fick baguetter. Vi beställde köttbullar som skulle finnas i för att mätta våra magar lite mer. Men när vi fick dem så var det två stora jäkla biffar i. Det vare enda, inget smör eller sallad utan bara detta. Oj, men den gick ner:)

Jag vaknar efter att vi sovit natten i bussen av att jag inte alls mår bra. Jag tar mig en åksjuketablett men 5 minuter efter det måste jag in på bussens toa. Försöker att spy men har inget att spy upp, och helt plötsligt blev allt svart! Ja, jag svimmade på toan. Mensom tur var hann jag öppna dörren så folk såg mig. Vi åkte vidare och runt 5 var vi framme i Calella dör vi skulle bo de kommande dagarna:)

Linn och jag bodde tsm med Lisa och Ida-Marie och vi hade många roliga stunder och kommentarer under veckans gång. Men så fort vi kom fram stack vi ner till stranden för att bara lata och sträcka på oss efter alla dessa timmarna i bussen.

Vi åt på hotellet och det var ingen höjdare. Under hela veckan så serverades det allt. Det var, friterade blomkol/kyckling/bläckfisk osv, pasta som smakade likadant hela veckan oså dessa jävla pommes! Usch för det, tänker inte äta det på 1 år, det var vad som sas iaf;) haha!

Dagen efter var vi spelfria och det betydde stranden. På onsdag däremot så hade vi spelning och marsch inne i stan och det var inte lite varmt. Höll på att svettas ihjäl så direkt efter marschen sprang vi ner till stranden och tog oss ett svalkande dopp. På kvällen hittade vi ett ställe som hette Menfis, där fick man två drinkar för en och det gillar vi(Y)

På torsdagen åkte vi in till Barcelona för att shoppa, trodde jag ja. Först skulle vi kolla på den där kända kyrkan som jag var sååå intreserad av. Senare åkte vi vidare till Fotbollsarenan och det var lite roligare. Osen var det dags för en rundtur (som om vi inte åkt tillräckligt med buss på sistonde). Vi åkte upp till ett mysigt ställe med en kanonfin utsikt över hela barcelona. Där fick vi ett lunchpaket på tre torra bullar, en frukt och vatten. Jag var svinhungrig så köpte mig en pizza ist. Linn och Rebecka gjorde likaså:)

På kvällen var det avslutning med alla andra musikanter som var i Spanien. Där fick man fribiljetter på dricka och det slutar med att alla ledare och italienare kommer till vårt bord där Jag, Linn, Lisa, Jocke, Oskar och Johan bjöd på oss själva:) Normännen som satt bredvid ville itne ha sina drickbiljetter så gav därför dem till oss. Det blev ett himmelskt tjut på oss 6. Och de kom till god användning! Vi lämnade stället när det stängde och gick vidare till Menfis idag igen för att hoppas att det skulle vara lika skoj. Vi fick även reda på att det skulle vara skumparty, men vi gick hem och det ångrar jag inte alls:)

På fredagen så samlades de flesta på en svensk pizzeria för att kolla fotbollen mellan Sverigie och England. Taggade människor och det var en aning skoj:) På kvällen sen så var mitt mål att få med alla som börjar ettan osen uppåt, att vi skulle ut tillsammans. Det funkade, vi var på ett rum tills klockan blev mycket och vi gick sedan till Menifs idag igen och det var helt okej då också:)

På lördagen hade vi vår sista spelning, marsch och sittandes. Även den dagen var det varmt som tusan och sen på kvällen så vare tältet återigen. Denna kvällen gick vi hem i tid och satt på ett hotellrum ist.

Jag är supernöjd med allt, förutom maten^^

Två nöjda flickor:)

köttbullebaguetten:)

På båten.

Snygg Linn. OM ni visste hur många spanjorer hon hade efter sig;)

Första dagen.

De tre ränderna och LM andra dagen.

Barcelona.

L o M vid arenan:)

L o M på lunchplatsen med utsikt över Barcelona.

Jag och mina puddingar!!

Bord nummer ett! ;)

Det var lite om resan. Linn har de flesta bilderna så det kommer upp efterhand:)
/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0