Oså var det lördag igen:)

Igår var det midsommar. Dagen började inte alls bra för min del. Vaknade med huvudvärk och fick en aning lättare migrän än vad jag brukar ha. Förut hade jag sån stark migrän att jag inte såg något alls och sen att jag låg och spydde halva dagen. Men denna gången var det bara en liten migränattack, tack o lov för det!

Gästerna kom och vi åt midsommar-middag. Inte min favorit så jag fick potatis och grillad lax ist;) Många goda skratt och solen tittade fram lite då o då.

Vi bestämde oss för att följa de gamla traditionerna. Så vi tog cyklarna ner till brunnsparken och satte oss för att äta jordgubbar och glass. Ernst och jag insåg att det inte var våran ålder på något håll;) Haha, när man var mindre så var vi där ute flera timmar och spelade fotboll och allt möjligt. Men det var några år sedan och jag saknar det!!

Jag cyklade hem för att göra mig i ordning för att ta tåget vid 4 med alla andra som skulle till Hoby för att fira midsommar. Halvvägs ner till Flis så inser jag att jag glömt min mat och jag var redan lite sen så jag fick besluta mig att ta 5-tåget ist. Väl hemma så går jag in och kollar tågtiderna och ser att det inte går ett tåg förens vid 6. Jahaa det var bara att börja fixa min egna mat hemma hos mig eftersom de andra redan hade börjat grilla..

Lite innan 6 så gick jag ner med mamma och Gunilla till stationen. Vi sa trevlig midsommar till varandra innan vi gick åt varsit håll. Kom till Hoby och alla var redan igång.

Klockan blev runt 9 och den första klunga försvann in till Ronneby för en annan fest. Men vi fortsatte. Jag och ngr till beslutade oss för att ta tåget in till Ronneby vid tolv och det var precis vad vi gjorde:)

Väl inne i Ronneby gick Flis, jag och Oscar åt samma håll. Vi sa godnatt och så fort jag kom hem somnade jag pang bom!






Idag vaknade jag och det verkligen spöregnade!! Aldrig sett på mkaen, men det var mysigt. När mamma och jag var redo åkte vi till mormor och morfar för att få in dem i bilen. Vi skulle nämligen åka och hälsa på mitt lilla kusinbarn och helt plötsligt kändes det som om hela släkten var där ute:) haha!


Även där ute regnade det men vi hade paraply osv. Efter ngr timmar där så åkte vi hem igen. Påvägen hem så börjar bilen låta som en såndär riktig raggarbil.. Jag skäms som fasen, så när vi lämnat av mormor och morfar så lägger jag mig i baksätet så ingen kunde se att jag satt i bilen;) Mamma bara skrattade åt mig=D

Sen åkte vi ner på maxi osen hem för att packa. Det är vad jag gjort idag. Så nu är jag klar med min packning för att begé mig mot bussen klockan 4 inatt. 36 h i en buss, de ni;)

Ha en kanonvecka så kanske vi hörs, annars gör vi det efter:)
/M!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0