full fart!

Idag vaknade jag inte utav min väckaklocka utan av:
-"ETT, TVÅ, TRE!..... SPLASH!!"
Åhnej tänkte jag, klockan är inte ens tio. Kan jag inte få sova liite till?

Mamma hade sagt till mig igår att hon skulle ta med sig sina lekisbarn hem hit för en liten avslutning. Jaha? och jag som är ledig..:( Det där "splash'et" var att dem hoppade i, i min tolvgradiga lilla pool som jag har för att svalka mig när jag ligger och solar. Härligt, den är fylld med gräs och grus nu.(Y)

Iaf så försöker jag att somna om men det går inte i detta livet så jag går upp och äter frukost. Väl där inne möts jag av en tystnad och bara efter ngr sekunder kommer alla de här frågorna:
- vad heter du?
- hur gammal är du?
- varför är inte du i skolan?
osv osv osv...

Jag äter klart och går ut för att vila en lite stund, trodde jag ja! Här öppnas dörren hej vilt och det kommer in folk lite då och då som gärna vill hoppa i sängen och som ska lära mig en massa ramsor. Jag har nästan glömt hur roligt det var att vara lekisbarn, sådär lagom jobbig;)

Nehe där fick jag inte ligga så de var bara att gå ut och kolla på när dem spelade kubb och badade. Hela jag frös till is när jag såg att dom hoppade i barnpoolen!!

Nu står dom iaf ute på gräsmattan hand i hand redo för att gå tbk till skolan;) Mamma kommer snart tbk och då ska vi in till kna:D:D det är studentpresenter som gäller och sen se om jag hittar en fin klänning:)

/M!

Kommentarer
Postat av: lotta

oh, var min lilla elin där? ;)

2009-06-05 @ 12:13:21
Postat av: Anonym

din lilla Elin var här ja;) Vi pratade om att jag passat henne när jag var liten, haha!

2009-06-05 @ 17:12:15
Postat av: Anonym

hahaha, vad sött! med brillorna och saccosäcken, vilka minnen egentligen! hon sa det att hon var den enda som vågade sitter vid dig, jag tänkte det att; ja, hon är väldigt farlig malin! haha :D

2009-06-20 @ 18:01:39
Postat av: Anonym

Ja verkligen, någon farligare person finns inte i denna värld;) Ja det var ngr år sedan nu. Dags för en joggingtur snart eller?^^

2009-06-20 @ 21:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0