Hemma:)

Nu är jag hemma igen efter två helt fantastiskt roliga dagar med Milan och hennes mor o far:)

Vi åkte här hemmifrån redan vid halv nio igår. Stannade påväg ner till malmö för att käka frukost ute. Men efter bara några sekunder ångrade vi oss av allt regn som föll ner ifrån himlen. Så vi satt i bilen och lyssnade på alla regndropparna som slog ner mot biltaket och samtidigt tänkte vi allihopa, typisk svensk sommar!!

Väl framme i malmö var det sol och varmt:) Den dagen la vi några timmar på shopping för då skulle M och jag vara nöjda resten av dagen..

När pengarna nästintill var slut så åkte vi längs kusten för att sen komma fram till campingen, där husvagnen som vi skulle sova över i, skulle stå:) Stället hette Löderup strandbad. Och jag kan säga er att jag har varit med om bättre standard på de campingar jag varit på:) Men iaf, vi parkerade bilen och letade reda på husvagnen. Det första alla gör när vi inser vilken som är våran är att vi lägger av oss ett stort gapskratt. Men vi tänkte att vi har iaf tak över huvudet. Vi går in och ser att husvagnen är i riktigt gamalt skick.. Hmmm, jaja vi få njuta av våran utsikt för den kunde INTE bli bättre. Två steg oså var man nere vid stranden:)

När vi packat upp begér vi oss bort på den låååånga vägen som leder till restaurangen. Där beställer vi grillspett med klyftpotatis:) En besvikelse för mina potatisar var långt ifrån klara, tom jag hade nog kunnat laga till dem bättre;)

Sen gick vi tillbaka till förtältet och hade en mysig kväll med kortspel och yatzy:) Vädret sken upp lite och M och jag bestämde oss för att ta lite kort på stranden:) DÅ hände en olycka som jag inte kan mer än att skratta åt, för det är sååå mycket Malin över det hela (klumpigt). Jag skulle ta ett kort på M med min kamera och vipps så snubblar jag till lite och tappar min kamera ner bland den blöta sanden. Milan lyckas rädda den precis innan en våg skulle komma och ta den. Men den funkade och allt var frid och fröjd efter vi tvättat den;)

Vi gick och la oss och kollade på film innan vi skulle sova. Lite halv trötta så bestämmer vi oss för att sova. Men jag blev helt plötsligt extremt kissinödig och kunde INTE sova. Jag tvingar mig själv att ligga kvar för att inte väcka dom andra. Tillslut somnar jag och sedan vaknar jag runt 6 tiden och milan likaså.

Låg och drog ut på tiden lite tills det var dags att äta frukost och sedan städa husvagnen. Vid 10 lämnade vi campingen och åkte mot stenshuvud (?) Milans mamma ville kolla på något. Så det blev vandring upp på ett berg för att sen kolla på en utsikt över till Bornholm. Jag tänkte att jag skulle ta ett kort och skryta lite för man varit kulturell för en gångs skull. Men min kamera mådde sämre idag efter doppet i det blå igår:/ När jag satte igång den åkte zoomen ut och in 3 gånger samtidigt som den lät som en insekt. Inte nog med det, det stannar där ute och jag kan inte lägga ner den i fodralet..? Jag försöker trycka ihop den men det går itne de heller. Så jag trycker på on/off knappen och då slutar skärmen fungera också.. Efter min envishet så går den ihop men inte linslocket.. Jaja, ner med den i fodralet och låt den vila, tänkte jag;)

Vi åkte till Kivik och smakade på en massa goda safter och fikade:) Så mysigt och medans vi satt där kom solen och stekte på oss ganska så mkt:)

För att göra milan och mig nöjda igen åkte vi till Kristianstad för lite shopping, men som vanligt hittar jag inget när jag är där:( Så vi tog bilen hem och bara efter någon timma var vi hemma:)

Vi åkte ner med kameran direkt och nu är den ivägskickad med ambulansen till sjukhuset för att förhoppningsvis bli bra=D
 
Minneskortet klarade dock sig så några få kort har jag iaf innan olyckan inträffade. Annars har Milan lovat att skicka bilderna till mig:)

Vår lilla pärla!

Sovplatsen

Ni ser våran närhet till stranden;)



Åh, vad bra du é!!!!


Bästa Britt och jag:)

Rassus, vi hittade din väg på campingen:D


Såhär såg korten ut efter kameran hade tagit sig en simmtur:)

Tack för denna resan!
/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0