Malmö

Varför är alltid mitt konto tomt när jag kommer hem ifrån malmö?? Blir så trött på mig att jag inte kan stoppa mig själv när jag väl är igång.
- Amen denna är juh bra att ha.
- Det är en sån här jag letat efter jätte länge.
- Denna va billig, den tar jag.
- Detta är ett sånt typiskt hemmaplagg som är kanonbra att ha.
osv... Finns huuuur många repliker som helst!

Idag klockan halv nio bar det iväg hemifrån. Trött som jag var hann jag inte äta frukost. Men min snälla mamma hade gjort frukost till mig som jag kunde käka i bilen sen lite senare. Vi hämtade upp Linnea och hon skulle nu få följa med oss ner. Väl framme så släpper dom av Linnea och mig. Vi springer ut o in i affärer, som vanligt när jag kommer ner dit. Malmö är en sån bra stad för det finns inte förlite men det finns ändå inte allt förmkt, det brukar heta lagom är bäst va?;)
Under tiden som vi åt så satt vi och kollade på en demostration som några hade. Det va faktiskt rätt så roligt att se. Dom sjöng och hissade flaggor som det stod saker på och ropade i sånna stora högtalare. Sen kom det ridande poliser vilket jag tycker är coolt. Känns så mäktigt! Där nere händer det ngt iaf, heeela tiden;)
Efter 6-7 timmars springandes på stan är det slut på kontot och det enda som vi kan göra är att sätta oss ner för att fika:) Men vi hann knappast sätta oss ner förens mamma ringer och säger att dom kan hämta oss så vi slipper gå. Det va snällt, så vi slänger i oss fikan och springer bort till bilen.
Vi kommer till Majas lägenhet och efter all renovering har den blivit jättemysig. Så nu kan du räkna med besök syrran, när kontot är fyllt igen..
Men där slog Linnea och jag oss ner i sängen och där satt vi bra tyckte vi! Fötterna värkte och benen va helt slut likaså huvudet och ögonen.
Men vi tog på oss jackorna och började förbereda oss för en två timmars fbilärd hem till Ronneby igen:( Malmö kommer bli min stad om ngr år, inte en minsta tvekan!!
Så Malin har lovat sig själv att börja skriva en budget. Vi få se hur detta går och hur länge det varar isf. Men det är alltid värt ett försök:)
Här kommer lite bilderifrån dagen:


Linnea på torget


Jag på torget



Linnea påväg för att fika!


Fint julpynt;)


Demostrationen


Jag & Linnea i lägenheten


Dagens köp

Sådär, nu har ni fått en lagom lång uppdatering. Vi hörs i mon igen!
/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0