Sur!

Nu har gjort mig klar för kvällen. Gjort klart läxorna och har tränat så jag kommer få lida i morgon, hoppas jag iaf:) Hihi! 

Jag va igång i köket idag igen. Blev sugen på att baka för det har jag inte gjort på länge;) Det gick bra tills vi kom till bakpulvret.. ½ tsk skulle det vara. Jag tog fel mått och tog 1 msk bakpulver. Undrade varför mina muffins blev så stora i ugnen? Dom va gigantiska =D haha! Kollade i receptet så jag skulle veta vad som gått snett denna gången. Kom inte på det och tänkte att jag kanske ha lyckats om dom blev stora och sen misslyckats alla andra gånger då dom blivit små?
Jojo, jag var övertygad ända tills jag smakade dom:P Usch vad äckligt! Bakpulver smakar INTE hallon asså. Muffinsarna blev typ inte sura men dem blev inte goa iaf. Haha, mamma sa att vi få börja träna på sånthär nu så jag kan det. Lika bra att börja i tid!!

Sen fastnade jag framför TV'n och kollade på gamla filmer på när jag va med i gymnastiken. Va bäst som 11 åring måste jag erkänna. Det va Tinas och min tid då :) Blev chockad över saker jag kunde som jag inte ens skulle vågat göra nu. Saknar det lite, den tiden då man utvecklades ngt inom den sporten!:( Har sagt det innan att jag älskar gymnastik. Hade man bara fått en chans i att gå vidare så hade jag inte tvekat två sekunder. Men i denna lilla stad så funkar det inte.. =/

Men jag åkte ner till gymmet och mötte upp Linn där. Är alltid stressad när jag ska ner dit. För jag kommer alltid försent hemifrån så jag nästan springer igenom omklädningsrummet och springer med mina långa ben in till salen där passet ska vara =) Missar säkert jätte mycket folk att säga Hej till också:P Men är man stressad så är man, får kanske bli bättre på att lugna ner mig:)?
Men väl inne på passet så hade jag riktigt roligt. Igår sa jag att jag skulle träna så jag led? Det lyckades jag nästan med. Svettig hela jag! Men då vet jag att det gör nytta. Jag hoppas som sagt på träningsverk i morgon! =D Allt gick bra ända tills man fick sluta andas inne i salen. Ja, olyckan hade skett! Ngn hade tagit i liiite för mycket så man inte kunde andas in frisk luft:P (Dem framför oss kasnke;)  )Linn och jag kollade på varandra och tänkte exakt samma sak. Lustigt med henne o mig, man behöver itne säga ngt för vi fattar ändå;) Men iaf, vi börjar skratta och försöker hänga med ändå, men hur bra tror ni det gick på en skala? Men efter ett tag kunde vi träna som vanligt^^

Men vi blev klara där och jag åkte med pappa hem!:) Eller oj, det lät som om han också hade tränat nere på gymmet. Men det kan jag säga er att det är inte min pappas grej.^^ Skulle kasnke skrivit att han hämtade mig. Och nu sitter jag i soffan och funderar på att gå tre steg till sängen ist.

Skola i mon med tre lektioner och sen blir det träning för min del! :)
Sov flott gott folk:)
/M!



I morse vaknade jag med huvudvärk så jag bad mamma sjukanmäla mig eftersom jag bara hade matte. Hade ändå böckerna hemma så jag skulle lika gärna kunna jobba själv sen när huvudvärken släppt! Nu har den gjort det och så fort jag kollade ut igenom fönstret i morse så blev jag bevsiken! Snö? =( Och jag som tyckte att vi har haft lite vårsol emellanåt.. Och nu helt plötsligt så är det mkt snö? Ussssch, jag gillar verkligen inte detta!=/ Bort med den så fort som möjligt och ge mig sol och värme :)




















Men iaf, som sagt så blev det ingen skola för mig idag. Och nu är det endast två dagar till lov!! Har inte bestämt mig ännu om jag ska åka ner till Malmö och vara där ett tag eller om jag ska vara hemma. Känns inte osm det är ngt folk hemma ändå..
Milis åker till Egypten inatt med sin mamma och syster. Är inte alls avundsjuk. Lika så Susanna. Men det känns som jag börja övertala mamma om en resa efter jag varit och åkt skidor med Andrea i Norge. Vi få hoppas på det bästa!
Nej, jag har lovat mig själv att göra klart matten så jag slipper den på lovet så vi hörs senare ikv.
/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0