Skrattfylld dag!

Idag lämnade jag ÄNTLIGEN in mitt religionsarbete! Så skönt, så nu har jag bara information och layouten kvar.. Vilket jag inte börjat på och ska vara klart tills på onsdag. Lycka till med mitt schema om kvällarna och dagarna med Luciasaken..

Idag var vi i Hallabro för att lussa för pensionärerna. När vi är klara sitter vi och fika på gröt som dem lagat till oss. Jag känner att någon klappar mig på axeln och jag vänder mig om för att kolla vem det var. Aldrig sett människan. Så säger hon:
- Vad roligt att din farmor och farfar kom hit..
Jag svarar:
- eh?? jaa haa?=S
hon:
- och grattis till att du blev Lucia!
jag: ojsan hoppsan Lucian sitter bredvid mig:)
Hon: nämen ojdå!

Så går hon över till linn ochs säger samma sak:
- vad roligt att du fick hit farmor och farfar.

Medans dem fortsätter att prata så sitter jag och funderar och är lite chockad över det hon sa till mig. Nina låg redan under bordet och skrattade åt min min och att jag blivit gratulerad som Lucia.
Sedan säger frida:
- Kände du också henne?
jag: näe? inte en aning..
Varför ser du så fundersam ut?
- Det är ganska så omöjligt att dem skulle kunna vara här..
Nina frågar: varför då?
Jag: för att dem är ganska så döda..?
Då viker sig alla av skratt och det enda vi får fram är: hjälp, jag får ingen luft!!

Ja och sedan vidare till ett dagis och där började vi skratta mitt i låten och kunde itne behärska oss förens vi insåg själva att vi var tvugna att skärpa till oss! Men det gick la bra resten av kvällen:)

I mon är det tre ställen och skrattar vi lika mycket alla gånger kommer jag ha stenhårda magmuskler;)

Godnatt!
/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0