Sena kvällar!

Oj vad kvällarna har börjat springa iväg och man är inte hemma förens runt tio halv elva varje kväll och kommer inte i säng innan klockan tolv iaf. Det tär på krafterna må jag säga..

Men roligt har vi såklart. I torsdags så var vi på ett café här i stan och lussade för lite äldre. Det gick fintfint. När vi skulle gå ut hoppade jag till och jag fick stearin på hela min hand. Jag trodde jag skulle sprängas inombords och fick helt enkelt stå ut med att det brände som bara den tills vi kommit ut..

Igår då så samlades vi och bytte om och sedan begav vi oss mot Guö som ligger i karlshamn. Det var absolut det roligaste hittills. Då trodde jag att jag skulle börja gråta av skratt. Jag fick inte göra ngr ljud ifrån mig men skrattade inombords och det var inte långt ifrån att det blev ett högt och ljuvligt skrattanfall ifrån min sida. Grejen var den att framför mig hade jag en rolig snubbe som inte var så nykter som man ska vara.. Så när vi sjunger så hör jag något konstigt. Precis som om någon utav alla sju lussebrudarna sjöng i fel tonart. Jag börja kolla lite diskret runt omkring mig men det var inte därifrån det kom utan ifrån publiken?? Jag kollar runt och ska se vem det är. Då sitter den där gubben och blundar, samtidigt som han sjunger ganska så högt och är i helt fel tonart. Han hade även den där känslan ni vet "fan vad bra jag är på att sjunga" när man tagit ngr snappsar en fredagskväll. När jag såg att folk runt omkring honom börjar få panik och försöker få tyst på honom kunde jag inte låta bli. Jag fick kolla upp i taket och in i väggen och log så brett som man bara kunde.. Ja, herregud! Det var en av mååånga händelser.

När fulla människor ska ta kort kan man faktiskt inte hålla sig. Det var ännu en annan gubbe som hae med sig sin digitalkamera och skulle smidigt krypa fram lite och ta ett kort. Det slutade med att han inte alls var smidigt och att han kröp fram. Han la sig ner framför oss på golvet och kollade som man gjorde med de gamla kamerorna i den lilla rutan ist för att kolla på skärmen. Frida och jag kollade på varandra och jag trodde jag skulle dö av skratt ännu en gång eftersom jag precis kommit över han som visade folket sin ljuva stämma:)

Idag är det dags igen. Fat på 3 ställen. Kulturcentrum, mor oliviagården och i kyrkan. Kyrkan ska helt klart bli det mäktigaste! Så har precis gjort mig i ordning lite så ska försöka plugga en runda innan jag sticker.

I mon är det uppvisning så måste fixa o dona lite innan det. Och ikv kommer brudarna hit till mig, ojojoj hur i hela friden ska jag hinna allt detta?=S Panik!!

/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0