Back in town!

Heeeeeeeeeeeeeeeej!
Det va inte igår gott folk:) Denna skidresan har varit bättre än bäst! Strålande solsken varje dag och så lite folk att man bara kan åka ner, ta liften upp, åka ner osv. Helt  underbart! Inga skador eller ngt så mår prima:)

Snabbgenomgång av resan:
Lördag:
Lång resa upp men den gick bra. Väl uppe i Trysil så hämtade vi nycklarna till våran stuga. En kanonfin sådan förutom fugeldritten (fågelskiten) på hela övervåningens balkong. Bilder kommer, jag lovar;)

Innan vi fick lasagne i våra magar och bäddade ner oss så hyrde jag och Tilde skidor inför veckans skidåkning:) Min sängplats blev en 80 säng uppe på loftet med Andrea och Kalle, inte alls varmt med bastun under eller så. Sängen bestod av ungefär två brädor en liten madrass på det och en väääldigt liten ingång. Men man ska inte klaga, finns värre;)

Söndag:
Under denna veckan som gick vill jag bara påpeka att jag va sist upp utav alla varje morgon till frukosten, morgontrött som jag är.. Men denna dagen käkade vi lite frukost osen var alla taggade på att åka ut i backen. Underbart väder med solen både i ögonen och ryggen=) Vi åkte hela förmiddagen och sen hem för att grilla korv på alltanen (den utan fugeldritten) och där satt vi o solade samtidigt:) Medans de vuxna satt där ute gick vi andra in och spelade kort, och lyssnade på musik medans vi taggade inför eftermiddagens åkning.

På söndagen var det Saras och min tur o laga mat! Jag varnade folket för min kunskap i det. Dem blev en aning rädda och sa att jag skulle skära upp grönsaker ist. Det är jag dock jävligt bra på =D Medans sara står och kokar upp spaghettin så värmer vi köttfärsen. Spaghettin blev klar och vi skulle hälla ut vattnet. Vi vände upponer på grytan och spaghettin satt fast i bottnen:o Må tro att jag låg på köksgolvet och skrattade? Folk undrar vad som försegår men vi säger att:
- Ni får INTE komma ut i köket just nu, sitt stilla!
Hahaha, medans jag låg på marken och skrattade så stod sara där med en sax och klippte bort spaghettin. Vi sa inget till dom andra utan bara skrattade när dom fick stora klumpar av spaghetti på sina tallrikar;)

Efter maten blev vi trötta och la oss vid soffan. Kollade en stund på TV men insåg att sängen var mer lockande:)

Måndag:
Likadant som varje dag, äta frukost och ut i backen, åter en solig dag fast det snöade en aning men allt var bra:) Hem och äta köttbullar och makaroner. Sen stannade jag faktiskt hemma och pluggade, inte för det blev så mycket av det men mina ben var helt slut.. När dom andra kom hem spelade vi kort, bastade, dansade och åt=) Efter vi ätit så får vi helt plötsligt syn på våran granne som kommer ut heelt naken och bröjar dansa på sin balkong?? Hon vänder sig om och ser 10 huvuden som glor på henne och undrar vad som händer. Hon ser det och snabbt springer hon in. Hennes två vänninor sitter bredvid och viker sig av skratt, likaså vi;)

På kvällen fick jag ett tråkigt besked om att min klasskompis avlidit, och det finns inga ord om detta...

Gick iaf och la mig och somnade!

Tisdag:
Idag drog jag och andrea upp till våffelstugan och tog oss en mumsig våffla och varm choklad. Där satt vi och hade de gott:) Har inte så jätte mycket om denna dagen men den var som alla andra typ:)

Onsdag:
Idag drog Tilde och jag iväg på ett äventyr:D Vi skulle leta nya backar och ha det skoj. Vi åkte ankarlift och hade det mycket roligt, Tilde ser att det bara är 30 m till avstigning och får panik:
- Malin! Vad ska vi göra? MALIN MALIN???
- Jag trodde hon skojade med mig, men när jag såg paniken i hennes ansikte fick jag också panik, men det gick bra;) Vi åkte stora liften med stolsvärme och sånt. Där fanns även ett "lock" som man kunde dra över ifall det blåste för mycket. Men det va så tungt att först 10 m ifrån avstigningsplatsen fick vi upp det. Må tro att vi skrattade eller?;) Vi tog oss även en runda och den va inte dålig. Runt hela Trysilfjället blev det, dessutom en massa stakande och det va så varmt så varmt att man var hur svetiigt som helst!

Senare på kvällen var det after ski och det hade jag längtat efter, det äre bästa med skidåkningen;) Jag va taggad och resten utav gänget likaså. När det va slut va jag så kissinödig att jag va tvungen till att hoppa i skidorna och åka hem. Jag hör tilde ropa bakom mig:
- Malin! Det är sten där. Då kan du inte åka!!
- Skit i det, jag hyr skidor och nöden har ingen lag!
Väl framme i stugan står folket och ingen utav dom har nyckel. Så där ska jag stå och leta upp nykel medans jag redan har panik. Ninna kommer snabbt och låser upp, jag for in både med pjäxor och hjälm in på toan. Jag hörde hur alla där utanför vek sig av skratt. Tur att man kan glädja andra;)

På kvällen var det singstar och en massa dans. Saras kompis, Anna, träffade vi ute i backen denna dagen. Hon hade tydligen jobbat med min syster uppe i Idre och trodde att jag var maja;) Tydligen är vi lika syrran!;) Så hela kvällen satt vi och sjöng singstar tills det va dags för sängen!

Torsdag:
Tilde och jag bestämer oss för att återigen ta en runda. Idag hamnar vi i en puckelpist och Tilde verkligen vägrar att åka ner. Så hon går;) haha! Vi tar en lift och hoppar av och undrar vart man kommer om man går åt höger ist för vänster? Vi provar och inser att vi kommer in i skogen. Det där va roligt när man va mindre, men med tiden blir man räddare och räddare så det va jobbigt att ta sig ut därifrån. Men vi skrattade samtidigt så det tog oss ett bra tag;)

Åkte upp på toppen igen och träffade Sara, Marcus och Bernt. Vi lurar med dom på våran "lilla" trysiltripp (den runt hela fjället typ) och idag vare lättare, bättre glid på skidorna^^ Väl framme så vare afterski igen, samma snubbe och samma skämt gjorde inte mig lika taggad, men det va skoj ändå.Vi åkte hem och sen gick vi ner till ICA för att köpa lite saker:) Hem och spela kort sedan mat osen godnatt!

Fredag:
Blev inte mycket skidåkande idag för våra del, alla var trötta och sletna. På eftermiddagen stannade vi i soffan och spelade kort. Osen på kvällen gick vi ner till receptionen och kollade på hockey. Hem och packa för hemfärd.

Lördag:
Den andra familjen åkte på morgonen medans vi skulle åka. Men mina vader orkade inte mer och jag va glad att jag klarat mig utan benbrott så jag kan åka iväg till teneriffa;) Så jag går o lämnar mina skidor osen sätter jag mig i värmestugan men morgonfrillan, min sovtröja osminkad med stora brillor på och njuter av solen, tur att jag inte ser det folket mer;) haha!

Sen åt vi ute och sen hoppade vi in i minibussen som tog oss hem:)

Väl hemma slänger jag mig på sängen, den har jag saknat!:)


Min säng!

Andrea och jag.

Sara och Tilde.

Gulligull ^^

Sara, Marcus och Tilde!


Tilde!

Andrea!

Taggade svenskar;)

Dans och singstar!

Tilde, Jag och Andrea:)

Robin och Thomas!

Fränt va?


Det va lite om resan, men har hänt mycket mer som man inte kan förstå om man inte varit med:)

Idag vaknade jag av att milan ringde och ville prata:D Va längesedan. Åkte ner och kollade på hennes match som dom förlorade:( Träffade också Rassus som var hemma nu ett bra tag framöver, det gillar jag =D

Åkte ner och tränade och man tappar en hel del när man inte tränar som vanligt.. Tråkigt! Men nu sitter jag här hemma och har ont som fasen i ryggen igen, förstår inte vad felet är...

Men ska kolla TV nu.
/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0