Hemma

Äntligen har jag lite tid över att få sätta mig framför datorn.. Full rulle hela tiden och jag är hur stressad som helst över alla läxor och prov som kommer nu.

Men resan upp och hem ifrån Linköping gick kanon!

fredagen åkte vi upp ifrån växjö, lite problem med bussarna vid byterna men efter dom satt in några extrabussar så löste sig allt. När vi väl va framme vid 18.15 satte vi oss inne på en lågprismarknad och väntade på att Basse skulle ringa. Han hade nämligen träning till klockan sju. Klockan blev kvart över sju och han skulle möta upp oss.. Jadu, vi va på ett annat ställe än vad han var så det va lite klurigt att hitta varandra, men det löste sig det också:) Vi gick o gick med våra resväskor kors och tvärs, hit o dit men vi kom fram till hans dörr tillslut.
Vi klev in och gud vilken mysig lägenhet han hade!! (:
Vi satte oss ner och tog det lugnt i någon timma. Magen började lite smått kurra eftersom vi inte ätit mer än frukost, eller iaf jag. Så vi drog oss ner på stan och åt, och på bara något ögonblick såg vi polisbilar. Det är lite skillnad emot vad man gör här hemma^^

Vi gick hem och la oss i soffan och snackade.. Basse körde ner till stationen för att möta upp Rassus medans Milan och jag låg kvar i soffan.. Och vipps så va alla samlade igen =D Oj, vad man va lycklig!!! :D

Blev en runda på fyrmannatecken då killarna vann pga fusk. Vi hade då slagit vad om vem som skulle ha sängen och vem som skulle ha bäddsoffan. Dock höll inte det vi lovat, men jag sov "bra" ändå^^ Blev nog inte så mkt sovande pga att folk ligger och sjunger! men men:)


Lördagen va det dags för shopping;D
Vi kom iof inte ner till stan förens klockan va runt ett, men det gjorde faktiskt ingenting. Hann med det jag skulle hinna med iaf. Dem där två nissarna satte sig på ett café och tog sig en fika medans milan och jag sprang och letade kläder.. Hon hittar dom senare sittandes på en parkbänk och med det tar vi det som att dom är trötta på att springa i affärer.;)
Vi bestämmer oss för att gå o äta. Och efter det va det dags för milan och mig att handla. Vi hade bestämmt att vi skulle stå för maten på kvällen och då blir det förstårs tacos. Jag skär grönsakerna och milan steker köttfärsen;) teamwork kallar jag det där;)
Ja, man blir ganska slut av att vara på stan en hel dag så på kvällen blev det bara ett litet besök inne hos bobbo och sen gick vi hem igen.

Det blev inget fyrmannatecken idag eftersom vi alla skulle sova i bäddsoffan sista natten för rättvisans skull. Vi drog dit sängen och det slutade med att jag intog den! Inte så mkt sömn den natten heller, men lite mer än förra iaf.


Söndagen vaknade vi ganska sent och vi va alla ganska trötta och slitna! Vi åt frukost och sen packade ihop våra saker. Ett snabbesök på hemköp och sen bar det av till stationen.
Usch vad jag inte gillar att säga hej då till dom där. Klarar aldrig att hålla tårarna inne! Detta va faktiskt riktigt jobbigt, att bara gå ifrån varandra sådär igen och veta att man inte kommer ses på jätte länge =/ Tårarna rullade ner hela vägen ifrån Linköping till Jönköping alltså 1 ½ timme.. Kunde inte sluta gråta hur mkt jag än försökte.

Men nu måste man se framåt och dessutom har man något att längta efter nu i några veckor framöver:)



      

Det va lite kort berättat av hela resan.
Ha en underbar kväll allihopa, så hörs vi i veckan(:

/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0