Såhär var mitt år 2008!

Inleder med att säga att det har inte varit mitt år precis. Livet ha varit en jobbig berg och dalbana så man orkar knappt tänka tillbaka på året. Men jag gör det för eran skull:)

Året började med val till gymnasiumet. Visste redan vad jag skulle välja så det behövde jag inte lägga ner så mycket energi på. Samhälle och som inriktning ville jag ha ekonomi och det vill jag fortfarande.
2008 började också med problem om ordet kärlek. Men jag är glad att det blev som det blev och att vi är som bästa kompisar nu ist(:
Det var dags för alla dom här äckliga nationella proven i svenska, mattte och engelska. Jag tog mig igenom alla prov och efter det kunde man pusta ut. och det gör jag nu också, pust!

Den 5 mars gick jag på utbildning för övningskörande. Haha, folk som inte litade på mig bakom ratten blev förtvivlade och höll sig innanför sina dörrar då dom visste att jag skulle ut och köra. Snällt!! :( Men med tiden satte sig det också och jag kände mig mer o mer säker på det. Kolla man på det idag har jag nog bara hunnit köra tre gånger under hela hösten för det varit så mkt. Så jag får väll ta tag i det nu till våren igen.

20 mars fyllde jag 16 år och det firade vi med släktkalas och en massa tårta, mums!

Jag gjorde också mina sista gymnastiktävlingar i mitt liv, tror jag.. Växjö och Nässjö. Dock kommer jag inte ihåg hur dom slutade, men det gick säkert bra som de andra gångerna. Tack alla underbara gymnaster för dessa 14 år inom Ronnebyflickorna för alla roliga minner och stunder man fått dela med er. Alla resor, tävlingar och uppvisningar vi gjort kunde knappast blivit så mycket bättre. Stor kram till er alla!

Det blev valborg och den tillbringades med alla kompisar hemma i Ninas hus, innan vi gick ner till hallarna. Det va sista gången jag drog mig ner dit, det kan jag lova! :)



Samma dag som min syster fyllde 20 år så döptes mitt lilla kusinbarn, Elvira, i Kallinges kyrka tror jag. Det blev ett ståhej kalas här hemma hos oss som jag fortfarande minns alla händelse som hände. Ett riktigt lyckat 20 års kalas för min syster ifrån min sida iaf:)


11 Maj gjorde jag, Tina, Elin och Linn våran sista uppvisning. Jag har inget att vara missnöjd med för det kunde inte gått bättre. Tackar alla mina ledare jag haft under mina år inom gymnastiken, som gjort att jag velat fortsätta med den saken som jag nog älskar mest av allt!.. (Linn fyllde även år denna dagen)


Vårterminen led mot sitt slut och jag skulle även sluta 9an. Och det betyder att alla niorna tar spexfotto och våran klass hade djungeltema med våran klassförståndare, Johan, som Tarzan.

Man har också skolmiddag med alla lärare och alla elever. Man klär upp sig och äter ute på Ronneby brunn, och efter det blir det dans med allt folk. Den kvällen kommer jag ihåg att jag hade grymt kul och jag va nog inte ensam om det heller. Både Fridas och min klänning gick sönder under den kvällen. Och det var nog bara ett bevis på att vi dansande för mycket;) haha!

Klassdagen hade vi bestämt att våran klass, 9B, skulle tälta ute vid hålan. Vilket gick bra.. Ända tills det va dags att sova^^ I Fridas lilla tvåmannatält låg vi helt plötsligt fyra stycken, Ernst, Hugo, Frida och jag, plus fridas och min stora packning;) Jag sov inte mycket den natten vill jag lova. Intryckt emot kanten så man knappast kunde andas, det är grejer det;) Haha, det roliga var att när jag vaknade sen efter någon timme var det inte bara jag som tröttnat utan Hugo var borta?:o Jag väckte ernst och frida för att säga att hugo är borta. Vi springer ut och leta men ingen hittar honom..? Tillslut ser vi någon ligga uppe på en kulle helt ensam. Vi blev alla rädda och trodde det va någon uteliggare eller något i den stilen. Tillslut skickar vi upp Ernst där uppe och när han kommer upp o ser vem det är så börjar han skratta. Vi förstår ingenting när vi bara stå där nere? Tillslut säger han: Det är Hugo! HAHA, oj vad vi skrattade^^ Då hade han också tyckt samma sak som mig att det va trångt i vårat tält. Sen kom Johan på morgonen och vi va tvugna att plocka iordning allt vi ställt till med. Jag mår extremt dåligt ifrån natten eftersom jag inte sovit ngt och sen druckit allt förlite vatten på dagen. Så jag sa till Frida att jag måste bort till campingen och dricka. Jag hade nämligen fått solsting.. Påvägen dit håller jag på att spy tre gånger. Vi får stanna varannan minut och frida är likadan som mig. Vi gillar inte sånt där;) haha.
Men vi kommer bort till campingen och jag tar några ipren och sen är jag på fötterna igen;) Vi kommer tillbaka och då vare frukost och sen badade vi hela klassen hela dagen tills vi fick åka hem. Frida och jag satt i gummibåten och hade det soft och la på brännan lite extra;) haha.


Sen var det skolavslutningen dagen efter och då hade jag sjukt skoj:) Förfest hemma hos Tilde och det kunde inte bli bättre;) Tack folket som var där och gjorde det lyckat!!
På sommarlovet var det jobbigt.. Folk flyttade kors och tvärs och försvann härifrån denna stad.



17 Juni dog min farmor och jag mådde riktigt dåligt pga det. Jag visste att jag aldrig skulle få se henne igen ellerkunna prata med henne. Den 3 Juli var det begravning och det va ännu jobbigare.. Tycker fortfarande att det är jobbigt och jag saknar henne mer o mer för varje dag som går. Hon var liksom allas farmor här på gatan.. Hon kom antingen på sin cykel eller i sin blåa bil och hon kom aldrig tomhänt, alltid något till maja och mig. Men om man ser det ifrån hennes sida så slapp hon att lida ännu mera. Jag vet att hon finns där uppe och hjälper mig ändå:)

Bara tre dagar efter hon gick bort var det midsommarafton. Va kanske inte direkt sugen på att ha roligt men jag tvingade mig ut till Saxemara där hela gänget firade midsommar som om vi aldrig hade gjort något annat;) Haha. En rolig midsommar måste jag erkänna. Även där var det inte så mycket sovande på natten eftersom folket var helt galna på natten.

Dea konfirmerades 6 juli (tre dagar efter farmors begravning) och jag va inte så sugen på att gå o sätta mig i en kyrka och se hur alla bilder kommer fram igen ifrån farmors begravning.. Men jag gjorde det för hennes skull och även hon blev konfirmerad =)

Emilia och jag åkte upp till sthlm och lekte livet i fyra dagar. En helt oförglömlig resa. Det var så mycket som hände där uppe så jag kan nog inte rabbla upp allt för då blir detta inlägget hur långt som helst^^

När vi kom hem därifrån så var det Tosia i Ronneby. Innan vi gick ner dit så var vi här hemma hos mig både fredagen och lördagen. Även där hade jag riktigt roligt. När Lördagen led mot klockan tolv på kvällen så var det dags att säga adjö till Basse och Rassus. Nog med farväl under denna sommarn så va det så jobbigt att lämna dom.. Men vi lovade varandra att vi snart skulle ses igen allihopa:)

Jag jobbade i 3 veckor också på lovet. Känade lite pengar vilket alltid behövs.

Skolan drog igång igen och nu var det ny skola och nytt folk och hela baletten:) Kändes skönt och det va dags att ta nya tag. Ooops, sådär mycket plugg som vi haft denna terminen trodde jag inte det skulle vara.. Helt slut i huvudet och hade jag ansträngt mig så mycket som jag gjort denna terminen på snäck så hade jag haft MVG i alla ämnen;) haha!


Nu när skolan dragit igång så flyttade min syster ner till Malmö för att plugga till fastighetsmäklare. Lite tomt här hemma utan henne men det funkar. Eftersom jag inte är hemma så mkt så löser det sig. Få se det som att jag har ett ställe att åka till när jag behöver fylla på garderoben;)

Emilia och jag tog bussen upp till Linköping för att hälsa på Basse. Även Rassus kom ner ifrån södertälje och det blev tre riktigt händelserika dagar där uppe:)

Eftersom jag nämt mina sista tävlingar och min sista uppvisning så betyder det att nu har jag slutat gymnastiken. Jag har börjat nere på gymmet ist och tycker det är ganska roligt:) 3-4 pass i veckan och man känner att den träningen ger resultat iaf.
Hösten rullade på med plugg, träning och lite sovande.
En helg efter höstlovet svimmade jag bara rakt upponer här hemma när pappa och jag satt med min matteläxa. Jag hann knappast med att andas själv. Så kroppen sa till att det va dags att vila..

Sanna fick sin 18 års present som hon skulle fått i somras då hon fyllde år. Vi åkte iaf till spa och där hände det roliga saker. Haha, hon trillade i trappen påväg ner ifrån bubbelpoolen och det va en rolig syn. Jag skrattade så jag trodde jag skulle behöva lägga mig ner. Men jag hjälpte henne upp ist;) haha! Brukar alltid vara jag som råkar ut för sånt men vad skönt med lite omväxling^^




Det blev Lucia och med det betyder det att det är en massa lussanden hit och dit. Men det lönar sig för man få bra gåvor efter man sjungt och skrattat;)

Andrea och jag jobbade på för att vi skulle hinna slå in alla julkapparna som dom skulle få på jobbet. Det tog oss 16 h totalt att fixa typ 100 paket. Men när vi gjort det fick vi följa med på julfesten och det va också riktigt roligt. Kan inte säga allt för mycket om den heller mer än att det kan nog varit bland de roligaste festerna jag varit på^^

Vi fick lov och det behövdes kan jag säga er! Och det blev julafton som vi firade tre dagar irad med släkten och åt, åt o åt.. Men nu är det över och jag är nöjd med mina klappar som jag fick och gav;)
Och nu kommer vi till sista dagen på detta händelserika år. Ska ut och fira med mina kompisar ikv och hoppas på en lika lyckad nyårsafton detta året som det var förra:)
Tack alla människor som hjälpt mig under detta året och alla människor som jag lärt känna och nu umgås med.
Gott nytt år på er alla!
Mina goaste kramar till er!
/M!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0